Alanya

Tänkte skriva lite om hur det var på vår resa =)
När vi vl kommit till landvetter så började nervositeten stiga, andreas mest inför flygningen, jag mest inför hur fan vi skulle hitta i turkiet haha.
Men det gick allt bra, dock så blev vi en timme försenade.

Hacibey hotell!
ett mycket fint hotell med trevlig personal.
utsikten va ju inte den bästa från just vårat rum, men rummet i sig va fint! och det va härligt att ha eget kylskåp och sånt så vi alltid hade kallt vatten =)

Hasan Baba
vi va och åt på en restaurang som heter Hasan Baba de flesta av kvällarna =) ibland även på dagen =)

haha sista dagarna började personalen på de andra restaurangerna bli sura för att vi inte kommit dit och ätit alls eller bara en gång, då va dom inte fullt så hjälpsamma som tidigare..
haha och vi va så trötta på allt tjat om att man skulle handla hela tiden. "hej kompis, hur mår du?" , "good price", "yes please" .

Oyes
är ett mycket bra exempel på en restaurang med grinig och jobbig personal. Den tjatiga turken där skulle man egentligen bara ignorerat från första början.

 

förutom allt tjat så va den här veckan helt underbar alltså! mycket god mat, mycket shopping, en del sol och bad! Framförallt så va allting så himla mysigt, bara jag och min sötis :)


Kommentarer

Kommentera mitt inlägg:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0